آداب قرائت قرآن
- 1. با طهارت بودن يعنى با وضو بودن .
- 2. با كمال ادب خواندن .
- 3. با طمأنينه در حال ايستاده يا نشسته ، بدون اينكه تكيه دهد يا چهار زانو بنشيند .
- 4. شمرده ، شمرده بخواند ، چنانچه در قرآن مى فرمايد : و رتّل القرآن ترتيلا .
- 5. جهر متوسط (يعنى معمولى بخواند) اگر ايمن از ريا باشد و الاّ آهسته بخواند .
- 6. با حال حُزن و گريه و بكاء باشد .
- 7. با تحسين و تجويد قرائت يعنى با در نظر گرفتن قواعد تجويد .
- 8. اداء حقوق قرائت ، با اينكه اگر به آيه سجده رسيد سجده كند و اگر به آيه عذاب رسيد به خدا پناه ببرد و استعاذه كند و اگر به آيه رحمت و مغفرت برخورد كرد استرحام و استغفار و شكرگزارى نمايد و به آيات بهشت مسئلت و درخواست كند و به آيه دعا ، دعا نمايد و به آيه تكبير ، تكبير گويد و به آيه تسبيح ، تسبيح كند .
- 9. قبل از شروع به قرائت استعاذه كند : اعوذ باللّه من الشيطان الرجيم گويد .
- 10. پس از فراغ از قرائت هر سوره بگويد: صدق اللّه العلى العظيم و بلّغ رسوله الكريم اللّهم انفعنا به وبارك لنا فيه و الحمد للّه رب العالمين .
+ نوشته شده در جمعه بیست و یکم تیر ۱۳۹۲ ساعت 18:8 توسط بهرام _موسایی
|
موسایی ،متولد7کل,نویسنده ی 5جلد کتاب درسی وکمک درسی,مدرس نمونه کشوری ,معلم نمونه کشوری,وشاگردممتازدبیرستان رودکی,وافتخارگذراندن دوره های مدرسی نزداساتیدبنام ایران وجهان ازجمله:دکترسنگری ،دکتر فریدون -اکبری،ودکترقاسمپور(ادبیات)_دکتررحیمی (هدیه های آسمان)_دکترفضلی(کارگاه های آموزشی)_استادنباتی(قرآن) ,واین که برادر ارشدم از دوران کودکی همیشه حامی وراهنمایم بوده وهست ,رادارم که امیدوارم دراین راه خداوندهمواره پشتیبان بنده باشد...باتشکر