علاقه و استعداد كودك را جدي بگيريد



يـكـى از نقاشان بزرگ روزگار, در كودكى , هنگامى كه به مدرسه مى رفت , بسيار نامرتب و شلوغ بـود.
نـه خـود درس مـى خـواند و نه مى گذاشت ساير شاگردها به درس استاد گوش فرا دهند.
روزى استاداو را به حضور طلبيد تا در خلوت پندش دهد و عاقبت بازيگوشى وسهل انگارى را به او گوشزد نمايد.
در حينى كه شاگرد تنبل را نصيحت مى كرد, مشاهده نمود كه وى با قطعه زغالى , روى زمـيـن , تـصـاويرزيبايى را نقش مى زند.
استاد با تجربه به فراست دريافت كه آن كودك براى نـقـاشـى آفريده شده است .
براى همين با پدرش صحبت كرد و او رابه تغيير دادن رشته تحصيلى فـرزنـدش تـرغـيـب نمود.
بعدها كه آن كودك , نقاش بزرگى شد, صحت پيش بينى آن آموزگار هوشمند,پديدار گرديد.
از اديسون پرسيدند كه چرا اكثر جوانان به قله هاى موفقيت دست پيدا نمى كنند؟ وى جواب داد: چون در مسيرى كه استعدادش را دارندگام نمى زنند.
+ نوشته شده در پنجشنبه بیست و هفتم تیر ۱۳۹۲ ساعت 16:20 توسط بهرام _موسایی
|
موسایی ،متولد7کل,نویسنده ی 5جلد کتاب درسی وکمک درسی,مدرس نمونه کشوری ,معلم نمونه کشوری,وشاگردممتازدبیرستان رودکی,وافتخارگذراندن دوره های مدرسی نزداساتیدبنام ایران وجهان ازجمله:دکترسنگری ،دکتر فریدون -اکبری،ودکترقاسمپور(ادبیات)_دکتررحیمی (هدیه های آسمان)_دکترفضلی(کارگاه های آموزشی)_استادنباتی(قرآن) ,واین که برادر ارشدم از دوران کودکی همیشه حامی وراهنمایم بوده وهست ,رادارم که امیدوارم دراین راه خداوندهمواره پشتیبان بنده باشد...باتشکر